Talixo to pomysł na optymalizację procesu rezerwacji taksówek i limuzyn – przy wykorzystaniu metod i technologii z branży przewozów lotniczych.

Zakres:
branding, komunikacja wizualna marki, key visual, brand manual, materiały firmowe, promocyjne i informacyjne, oprawa social media.

Pasażer otrzymuje kompletny pakiet, w którym do jego potrzeb i wymagań dostosowane są: cena, komfort i elastyczności oraz sprawdzona jakość kierowcy i pojazdu. Pozostaje mu rozsiąść się w fotelu – i cieszyć jazdą.

Komunikacja

Talixo to globalna marka, która musi komunikować się z różnymi grupami klientów. Do rozróżnienia różnych kierunków komunikacji służy odpowiednie operowanie elementami brandingu: kolorem, ikonografią, typografią i fotografią.

Więcej żywego koloru w połączeniu z kolorowymi zdjęciami i powiększonymi, ilustracyjnymi ikonami – tworzy przyjazną i ciepłą atmosferę. W ten sposób branding pomaga prowadzić klientów przez usługi Talixo i  wyjaśniać sposób ich działania w łatwy i przyjemny sposób. Tak komunikujemy się z klientami indywidualnymi.

Mniej koloru pomarańczowego plus powiększone elementy logo w połączeniu ze zdjęciami – w taki sposób tworzymy warstwę wizualną nawiązującą do estetyki infografik, i jednocześnie przenosimy komunikację marki na bardziej formalny i profesjonalny poziom. Działa to dobrze gdy kierujemy przekaz do kierowców i przedstawicieli firm taksówkarskich.

Zmieniając zdjęcia na czarno-białe, stosując bardziej wyraziste rozwiązania typograficzne i layoutowe, tworzymy wizualizacje dla klientów korporacyjnych i inwestorów – poszukujących profesjonalnego i godnego zaufania partnera.

 

 

 

 

 

 

 

 

Typografia

Podstawowym krojem korporacyjnym Talixo jest prosty, bezszeryfowy Theinhardt. Charakterystyczny i wyrazisty, służy do haseł i tytułów. W dłuższych tekstach i dokumentach, które wymagają edycji online używany jest neutralny i czytelny font Roboto.

 

 

 

 

Ikony / ilustracje
Styl ikon nawiązuje do znaków używanych na lotniskach, znaków drogowych i funkcjonalnych, niekiedy surowych pod względem stylistycznym oznaczeń komunikacyjnych. W zależności od docelowych odbiorców, ikony mogą być używane jako elementy ilustracyjne i ozdobne, lub jako mniejsze ikony funkcjonalne, które pomagają wyjaśnić, jak działa usługa.

Kolorystyka
Podstawowym kolorem marki jest jasny pomarańczowy – pozytywny, mocny i bardzo charakterystyczny, inspirowany klasycznym oznakowaniem i designem dla transportu.

 

 

2019
Zespół projektowy: Oksana Shmygol, Julek Wierzchowski, Paulina Duźniak
Project manager: Mirosław Kliś