KBF ma ponad 20 lat. Od powołania w 1997 roku, ta miejska instytucja zdążyła się mocno zmienić. Do tego stopnia, że nawet nazwa „Krakowskie Biuro Festiwalowe" z czasem stała się mało precyzyjna. Dziś KBF, prócz organizacji krakowskich festiwali, zajmuje się nieporównanie szerszym spektrum działań – w obszarze kultury, biznesu, turystyki, edukacji, działań lokalnych oraz przemysłów: kreatywnych, spotkań i czasu wolnego. Żeby skutecznie promować Kraków i komunikować własną markę, KBF potrzebował nowoczesnego, efektywnego i prostego w obsłudze zestawu narzędzi do komunikacji – promocyjnej, wizerunkowej, werbalnej i wizualnej.

Nowy logotyp wprost nawiązuje do poprzedniego, rozpoznawalnego i udanego znaku. Wciąż eksponowany jest przede w wszystkim skrót, łatwy do wymówienia i zapamiętania – który od teraz będzie stosowany w komunikacji jako jedyna nazwa własna (bez innych uproszczeń jak np. „Biuro”). Dotychczasowy, stylizowany na gwiazdkę asterysk został zastąpiony innym znakiem pisarskim: dwukropkiem, otwierającym długą listę aktywności i kompetencji KBF.

Z dotychczasowych kolorów KBF – granatowego i pomarańczowego – pozostał pomarańcz, jako charakterystyczna, żywa barwa firmowa. Granatowy zastąpiły bardziej uniwersalne biel i czerń, stanowiące teraz neutralny dodatek do koloru wiodącego. Zaś dwukropek, wraz z innymi, dodatkowymi znakami pisarskimi, stał się leitmotywem wszystkich materiałów informacyjnych i promocyjnych.

  

  

   

Prócz zmiany logo powstał cały nowy język wizualny KBF – unowocześnione i ujednolicone liternictwo, szata graficzna i szablony materiałów, a także zbiór zasad i wytycznych do tworzenia kolejnych projektów, promujących zarówno KBF, jak i marki, produkty i instytucje podległe i współpracujące.

   

  

   

2020

Creative direction: Marcin Wolny
Design & art direction: Oksana Shmygol, Tomasz Jurecki
Webdesign & coding: Maciej Mach, Piotr Baran, Jan Drozd
Management: Mirosław Kliś

Zespół projektowy Klienta
Izabela Helbin: dyrektor KBF
Michał Zalewski: członek dyrekcji, rzecznik KBF, dyrektor projektu
Aleksandra Wdowiak: zastępca dyrektor KBF ds. marketingu
Małgorzata Marszałek: kierownik Działu Komunikacji
Alicja Tokarczyk: kierownik Działu Kreacji i Brandingu
Paula Święch – Wałaszek: specjalista ds. komunikacji
Mieszko Hajkowski: specjalista ds. komunikacji
Anna Górska: starszy specjalista ds. kreacji i brandingu

Proces rebrandingu nie ogranicza się jedynie do liftingu warstwy wizualnej. Rebranding KBF to zmiana całego stylu komunikacji, tonu, języka i narracji.