RMF FM

Kompleksowy rebranding radiowej Grupy RMF: głównej stacji RMF FM, popowego RMF MAXXX, aspirującego RMF Classic oraz portalu informacyjnego RMF24. Zadaniem było odświeżenie logotypów (przy zachowaniu ich indywidualnego charakteru) oraz opracowanie systemu spajającego / porządkującego w ramach grupy.

Nowe liternictwo skrótu RMF zostało wykreślone od podstaw tak, by korespondowało z charakterystycznym, żółtym apletem RMF-u, ale może też funkcjonować samodzielnie – jedynie kształtem sugerując jego obecność.

Logotyp RMF MAXXX – drapieżność poprzedniego logo nadawała mu charakteru, ale przestała przystawać do popowej stacji i niebezpiecznie przypominała Roxy FM.
Nowy logotyp jest łagodniejszy w wyrazie, przy zachowaniu cech stanowiących o rozpoznawalności. Jest też przystosowany do nowego systemu porządkującego Grupy RMF.

Znak RMF Classic – wymagał przede wszystkim zmiany jakościowej.
Nowy, inspirowany podpisem Chopina logotyp ma podobną do poprzedniego bryłę i charakter, również został dostosowany do systemu Grupy.



2009

Creative / art direction: Marcin Wolny, Jasiek Bielak.
Design: Cristoph Dunst, Marcin Wolny, Jasiek Bielak, Maciej Ochęcki.