Rebranding Radia Kraków

Dotychczasowe logo identyfikowało Radio Kraków od prawie 20 lat. Nie towarzyszył mu jednak nigdy spójny system identyfikacji wizualnej, zaś sam symbol nie przetrwał próby czasu i przestał przystawać do ambicji rozgłośni, która w tym czasie przeszła znaczącą metamorfozę. Aktualnie Radio Kraków pozycjonując się jako ambitna i nowoczesna przeciwwaga dla tabloidyzujących się mediów – ma być radiem opiniotwórczym, zaspokajającym wyższe aspiracje, a jednocześnie bliskim i użytecznym.


Nowe logo Radia Kraków nawiązuje do dotychczasowego symbolu, stanowiąc jego unowocześnioną kontynuację. Zachowano symbolikę, charakterystyczną kompozycję i rozpoznawalną, jednolitą, granatową kolorystykę. Wyeksponowana została nazwa – jest teraz czytelna i jednoznaczna. Nowy symbol jest prostszy, czytelniejszy i łatwiejszy w użyciu.

Wraz z logo zmieniła się cała oprawa wizualna. Gruntowną metamorfozę przeszła siedziba Radia Kraków oraz studiów terenowych. Zaprojektowane od nowa materiały informacyjne i promocyjne tworzą teraz spójny, jednorodny zestaw.

Rebrandingowi towarzyszyła intensywna, zewnętrzna kampania wizerunkowa.
Jej głównym zamysłem była lokalność oraz precyzyjna lokalizacja, dobrana tak,
by reklama wchodziła w dialog z miejscami, w których się pojawia. Proste, krótkie hasła odsyłały do serii tematycznych audycji, debat i akcji antenowych, na stronę www oraz fanpage Radia, zapraszając do dyskusji na ważne, aktualne tematy. Kampania miała cztery lokalne odsłony, poświęcone losom dawnego hotelu Cracovia, Nowemu Sączowi, Tarnowowi oraz Nowej Hucie.

Creative direction / concept: Marcin Wolny, Design: Marcin Wolny, Julian Wierzchowski, Tomasz Jurecki