Narodowe Archiwum Cyfrowe  rebranding


Narodowe Archiwum Cyfrowe jest jednym z trzech centralnych archiwów państwowej sieci archiwalnej w Polsce. Zajmuje się digitalizacją, przechowywaniem i udostępnianiem cyfrowych wersji dokumentów, zdjęć i materiałów audiowizualnych.

Dotychczasowe logo NAC składało się z mocnego skrótu oraz rozwinięcia nazwy, wkomponowanej w rzędy „cyfrowych" kwadracików. Uznaliśmy że liternictwo znaku zestarzało się na tyle, że jego rewaloryzacja nie ma sensu i że „zdigitalizowane" oznacza dziś coś innego niż „pikselowe". Wyeksponowaliśmy pełną nazwę, zachowując dotychczasowy układ i rytm pisowni, zaś skrót NAC stał się wynikową, a nie dodatkowym elementem. Całość domyka ramka selekcji dopasowująca się do odmiany znaku.

Powstały nowe materiały biurowe, informacyjne i promocyjne, oznaczenia archiwaliów i siedziby NAC oraz nowa witryna nac.gov.pl.


Art Direction /Graphic design
: Julek Wierzchowski Copy: Anna Słowiakowska, 
2015