Miłosz 365

Rok 2011 został ustanowiony przez Sejm RP Rokiem Miłosza. Na zlecenie Instytutu Książki zaprojektowaliśmy identyfikację wizualną i oprawę graficzną tego wydarzenia. Obserwacja dotychczasowych wydarzeń tego rodzaju skłoniła nas do przyjęcia założenia, że – ze względu na dużą ilość podmiotów wykorzystujących projekt – system identyfikacji wizualnej musi być prosty, zrozumiały i łatwy w eksploatacji.

Kluczowym wydarzeniem Roku miał być Festiwal Miłosza. Sięgnęliśmy więc po elementy oznaczenia jego poprzedniej edycji. Jego autor – Witold Siemaszkiewicz – nie mogąc znaleźć ładnego i czytelnego podpisu Miłosza złożył znak z kilku podpisów, zyskując charakterystyczny i ładny glif. Uznaliśmy, że efekt jest tak dobry, że nie ma sensu na siłę szukać nowych rozwiązań. Użyliśmy tego samego elementu, zastosowaliśmy również podobną gamę kolorystyczną, tak by czytelnie nawiązać do znaku poprzedniej edycji wydarzenia. Skróciliśmy i odmłodziliśmy nazwę, tak by była uniwersalna i komponowała się z różnorodnością towarzyszących wydarzeń. Nazwa „Miłosz 365” zawiera zarówno informację o całorocznej formule, jak i sugeruje możliwy, panoramiczny ogląd na twórczość noblisty. Miłosz odznaczał się interesującą, męską urodą i był chętnie portretowany przez dobrych fotografów, pozostało nam odpowiednio dobrać materiał zdjęciowy z różnych miejsc i okresów życia Miłosza i nie zepsuć go zbyt nachalną oprawą.

Creative direction/concept: Marcin Wolny  Art direction: Ula Krzyżak  
Graphic design: Ula Krzyżak, Oksana Shmygol  /  2010

Zarówno Rok, jak i odbywający się w maju w Krakowie Festiwal
Miłosza były mocno anonsowane na nośnikach zewnętrznych.
Kampania informacyjna objęła billboardy, citylighty, plakaty
i nośniki w środkach komunikacji miejskiej.

Opracowaliśmy również stronę www Wydarzenia. Rozległa platforma
internetowa objęła zarówno serwis Roku, jak i Festiwalu Miłosza,
stanowiąc równocześnie bazę wiedzy i materiałów dotyczących poety.